4/13/2006

Salvage--Great Art Piece

Designer: Rey
Item: 櫻花鉤吻鮭
Material: 收音機喇叭‧腳踏車鏈條‧玩具齒輪‧花材鋁線‧鐵絲‧玩具機器人部份零件‧玩具齒輪‧IC板‧電線‧電阻‧鋼珠‧塑膠按鈕‧鐵片等。

這是設計師Rey的原創作品 令人相當激賞的salvage piece
概念是依據台灣的稀有保育類動物--櫻花鉤吻鮭而來
吸引我的是他的金屬色澤還有俐落的線條 比例上的分配也是恰到好處
魚骨的鏈條概念極具創意 下顎的力道更是栩栩如生
重要的是
賦予生活中隨處可見廢棄物新的生命
這種和一般潮流玩物不同的思考面向
值得一再玩味

新興的廢棄紙板塗鴉
不正有點 異曲同工?


*照片經Rey同意使用 

2 意見:

crazytoyz : 0709 said...

That's nice..~!! Curious to see other kind of animal. Any web site~?

VTSS vince said...

hey Vic,sorry no website right now.BUT I def. will post some pics..Rey is mt friend and I know he has some damn nice salvage stuff..

Related Posts with Thumbnails